IJsclub Volendam Facebook. Nieuws en berichten:

IJsclub Volendam communiceert al haar meest recente nieuws sinds 2020 via facebook.
Klik hier om naar onze facebook pagina te gaan.

Mini wedstrijden uitslagen December

Zaterdag 14 december werden de miniwedstrjden gehouden in Hoorn op schaatsbaan de WestFries.
Er werd weer fanatiek gestreden, maar uiteindelijk ging het toch vooral om het plezier.
Hier onder alle uitslagen:

Uitslagen wedstrijd voor Jeugdschaatsers 14-12-2019
Klassemeneten Jeugdschaatswedstrijd 14-12-2019

Mini wedstrijden uitslagen februari

Zondag 24 februari werden de miniwedstrjden gehouden in Hoorn op schaatsbaan de WestFries.
Hier onder alle uitslagen:

Uitslag wedstrijd voor Jeugdschaatsers 24-02-2019 onderdeel mini-Marathon
Uitslagen Jeugdschaatswedstrijd 24--02-2019 onderdeel Langebaan

IJSTIJD Nieuwsbrief - Wat is IJSTIJD! ?

Tijd om te gaan schaatsen. IJSTIJD! is een nieuw landelijk initiatief om meer kinderen t/m 12 jaar kennis te laten maken met het schaatsen en doorstroming naar de verenigingen te stimuleren.

De kinderen ontvangen, na het schoolschaatsen, een polsbandje met unieke code.

Hiermee krijgen ze op ijstijd.schaatsen.nl toegang tot een aanbod van schaatsverenigingen, ijsbanen en schaatsscholen om nog eens te komen schaatsen.

09/11/2018 Actuele berichten van Facebook naar onze website

IJsclub Volendam gaat haar nieuwsberichten centraliseren!
Dat betekent dat u hier onze Facebook feed te zien krijgt.
Er zullen geen updates meer op deze pagina worden bij gehouden.

M vr gr IJsclub Volendam
9 November 2018

Schaats Nieuws

Facebook Vimeo Video

Actueel Weer

Keuze van schaatsen.

Beste ouders, om uw kind te laten genieten van het jeugdschaatsen is het van belang dat uw kind
goede en goed passende schaatsen heeft. Er zijn heel veel schaatsen op de markt verkrijgbaar.
Onze voorkeur is de stalen lage noor met harde schoen, ook wel combinoren genoemd. We merken
dat de kinderen hier het prettigst op schaatsen. Meestal is de maat voor de schaatsschoen 1 maat
kleiner dan de schoenmaat van uw kind. De schaatsen zijn te verkrijgen in de maten 28 t/m 50.
Belangrijk is ook dat de schaatsen in een goede ronding worden/zijn geslepen bij aankoop en bo-
vendien dat ze tijdens het seizoen regelmatig worden gescherpt. Dit kan bij een aantal begeleiders.

Het is mogelijk om bij Van der Woude op de schaatsbaan Hoorn deze schaatsen aan te schaffen.
Van der Woude heeft ook een goede inruilregeling: bij aanschaf van nieuwe schaatsen kunnen de
oude schaatsen worden ingeruild, mits goed onderhouden.

Mogelijk zijn ze ook tweede hands te verkrijgen voor een sterk gere-
   duceerde prijs.

Lease systeem
   U kunt bij hen ook schaatsen leasen (huren) en heeft al een paar
   lease schaatsen (combi noren) vanaf 45 euro voor een heel schaats
   seizoen. U neemt de schaatsen mee naar huis dus is er natuurijs dan
   kan er ook buiten op geschaatst worden, de schaatsen worden
   geslepen mee gegeven en mogen in het seizoen ook nog een keer
gratis worden geslepen. Er wordt wel een borg gevraagd voor de schaatsen, die u
weer terug krijgt bij inlevering van de schaatsen.

Leden van de schaatsclub krijgen bij aankoop 8% korting of kunnen gebruik maken van het unieke
Van der Woude spaar systeem

Kleding
Tijdens de lessen is het belangrijk om kleding te dragen waarin je makkelijk kunt bewegen.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan een trainingsbroek of schaatsmaillot met een t-shirt of sweater die de
hele rug bedekt. Het is praktisch om meerdere laagjes te dragen. Krijg je het te warm, dan kun je
altijd nog één laag uit doen. Het dragen van handschoenen en een muts is verplicht.
De muts ontvangt uw kind gratis bij de eerste les.