IJsclub Volendam Facebook. Nieuws en berichten:

IJsclub Volendam communiceert al haar meest recente nieuws sinds 2020 via facebook.
Klik hier om naar onze facebook pagina te gaan.

Mini wedstrijden uitslagen December

Zaterdag 14 december werden de miniwedstrjden gehouden in Hoorn op schaatsbaan de WestFries.
Er werd weer fanatiek gestreden, maar uiteindelijk ging het toch vooral om het plezier.
Hier onder alle uitslagen:

Uitslagen wedstrijd voor Jeugdschaatsers 14-12-2019
Klassemeneten Jeugdschaatswedstrijd 14-12-2019

Mini wedstrijden uitslagen februari

Zondag 24 februari werden de miniwedstrjden gehouden in Hoorn op schaatsbaan de WestFries.
Hier onder alle uitslagen:

Uitslag wedstrijd voor Jeugdschaatsers 24-02-2019 onderdeel mini-Marathon
Uitslagen Jeugdschaatswedstrijd 24--02-2019 onderdeel Langebaan

IJSTIJD Nieuwsbrief - Wat is IJSTIJD! ?

Tijd om te gaan schaatsen. IJSTIJD! is een nieuw landelijk initiatief om meer kinderen t/m 12 jaar kennis te laten maken met het schaatsen en doorstroming naar de verenigingen te stimuleren.

De kinderen ontvangen, na het schoolschaatsen, een polsbandje met unieke code.

Hiermee krijgen ze op ijstijd.schaatsen.nl toegang tot een aanbod van schaatsverenigingen, ijsbanen en schaatsscholen om nog eens te komen schaatsen.

09/11/2018 Actuele berichten van Facebook naar onze website

IJsclub Volendam gaat haar nieuwsberichten centraliseren!
Dat betekent dat u hier onze Facebook feed te zien krijgt.
Er zullen geen updates meer op deze pagina worden bij gehouden.

M vr gr IJsclub Volendam
9 November 2018

Schaats Nieuws

Facebook Vimeo Video

Actueel Weer

Spannende schaatswedstrijden voor alle basisscholen voor groepen 7 en 8 waren een voorlopig einde van de ijsbaan activiteiten

Na een onvergetelijke schaatsweek met veel plezier voor jong en oud en een passende afsluiting in de vorm spannende schaatswedstrijden voor alle groepen 7 en 8 van de Volendammer basisscholen is voorlopig een einde gekomen aan de ijsbaanactiviteiten van ijsclub Volendam. De ijsclubactiviteiten op de overdekte ijsbaan ‘de Westfries’ in Hoorn gaan gewoon door. Honderden ouders, familieleden, vrienden en kennissen waren vrijdag 25 januari 2013 getuige van de schaatsles zoals die iedere week in Hoorn plaatsvindt.

Het was werkelijk een lust voor het oog.

Vanaf zondag was de ijsbaan open. Duizenden hebben in een super gezellige schaatssfeer kunnen genieten van een prima ijsoppervlak. Iedere dag tot in de kleine uurtjes hebben de vrijwilligers zorg gedragen om de ijsbaan in goede conditie te maken en te houden.

Een woord van welgemeende dank aan Volendammer brandweercommandant Robin Alblas, René Mossel en André Schilder en de tientallen vrijwilligers van de ijsclub en leerlingen van het Don Bosco College die ervoor gezorgd hebben dat de ijsbaan in orde is gekomen. Dat was eigenlijk een onmogelijke klus. Met de inzet van het bestuur en alle belangloze vrijwilligers was het mogelijk de hele gemeenschap te laten genieten van het afgelopen schaatsplezier tot in de late uurtjes op een prima geprepareerde ijsbaan met gezellige muziek en schaatswedstrijden waarbij de spanning tot grote hoogte steeg.

’t Kofschip en Nicolaasschool winnaars schaatswedstrijden groepen 7 en 8

Precies op tijd organiseerde IJsclub Volendam op de laatste dag van de schaatsperiode schaatswedstrijden voor de leerlingen van de Volendammer basisscholen groepen 7 en 8. Voor iedere groep waren 8 grote bekers beschikbaar gesteld.

Bij de groep 7 meisjes versloeg Gabriëlle Smit van de Nicolaasschool in de finale Lolaine van Zelst van de Zuidwester na een spannende strijd.

De finale bij de jongens groep 7 won Stephan Clazing van de Nicolaas met ruim verschil van klasgenoot Gianne Veerman.

Spannend was het ook bij meisjes en jongens van de groepen 8.

Favoriet Serena Koning van groep 8 van ’t Kofschip versloeg volgens verwachting in de finale met overmacht haar klasgenote Ilse Veerman.

Spannender was het bij de jongens van de groep 8.

Jim Tuijp van de Vincentiusschool veroverde de eerste prijs na een finale die met minimaal verschil door Jim werd gewonnen van Lars van Driel van ’t Kofschip.

Alle deelnemende kinderen verdienen een grote pluim door hun formidabele inzet en strijdvaardigheid. Het resultaat van het jeugdschaatsen van de afgelopen 22 jaar heeft nu al haar vruchten afgeworpen mede dankzij de inzet van meer dan 60 vrijwilligers ijsclubvrijwilligers en sponsors die dit alles hebben mogelijk gemaakt. Het ijsclubbestuur is dankbaar voor deze onmisbare medewerking die hopelijk tot in lengte van dagen zal worden voortgezet.

Hartelijk dank

Aan alle vrijwilligers die al het mogelijke hebben gedaan om de activiteiten op de ijsbaan en in het ijsclubhome ‘De Scheve Schaats’ tot in de kleine uurtjes plaats te laten vinden. Daarbij de belangeloze hulp van Ton Jonk van de sierbestrating voor de stenen en cement om het gat in de muur van het ijsclubhome te repareren, loodgietersbedrijf Lou Buijs, Kees Tol Glas, Tol Plaatwerk, Nemass/de Boer SNS Regiobank, de Keurslager, Klaas Leeflang, Don Bosco College, Volendammer brandweer, dienst Gemeentewerken Edam-Volendam, EHBO Volendam, de LOVE en de NIVO.

Allen heel hartelijk bedankt Namens IJsclub Volendam.