IJsclub Volendam Facebook. Nieuws en berichten:

IJsclub Volendam communiceert al haar meest recente nieuws sinds 2020 via facebook.
Klik hier om naar onze facebook pagina te gaan.

Mini wedstrijden uitslagen December

Zaterdag 14 december werden de miniwedstrjden gehouden in Hoorn op schaatsbaan de WestFries.
Er werd weer fanatiek gestreden, maar uiteindelijk ging het toch vooral om het plezier.
Hier onder alle uitslagen:

Uitslagen wedstrijd voor Jeugdschaatsers 14-12-2019
Klassemeneten Jeugdschaatswedstrijd 14-12-2019

Mini wedstrijden uitslagen februari

Zondag 24 februari werden de miniwedstrjden gehouden in Hoorn op schaatsbaan de WestFries.
Hier onder alle uitslagen:

Uitslag wedstrijd voor Jeugdschaatsers 24-02-2019 onderdeel mini-Marathon
Uitslagen Jeugdschaatswedstrijd 24--02-2019 onderdeel Langebaan

IJSTIJD Nieuwsbrief - Wat is IJSTIJD! ?

Tijd om te gaan schaatsen. IJSTIJD! is een nieuw landelijk initiatief om meer kinderen t/m 12 jaar kennis te laten maken met het schaatsen en doorstroming naar de verenigingen te stimuleren.

De kinderen ontvangen, na het schoolschaatsen, een polsbandje met unieke code.

Hiermee krijgen ze op ijstijd.schaatsen.nl toegang tot een aanbod van schaatsverenigingen, ijsbanen en schaatsscholen om nog eens te komen schaatsen.

09/11/2018 Actuele berichten van Facebook naar onze website

IJsclub Volendam gaat haar nieuwsberichten centraliseren!
Dat betekent dat u hier onze Facebook feed te zien krijgt.
Er zullen geen updates meer op deze pagina worden bij gehouden.

M vr gr IJsclub Volendam
9 November 2018

Schaats Nieuws

Facebook Vimeo Video

Actueel Weer

Vrijdag aanstaande wordt het diploma kortebaan tijdrijden afgenomen.

De korte baan tijdrit wordt geregistreerd door een vaste starter en een vaste klokker.

Voor de registratie van de tijd dient 1 trainer van de betreffende groep zich bij de klokker te melden. Hij is immers diegene die precies weet wie wie is. Een van de andere trainers meldt zich met zijn eigen groep bij de start. Eerst worden de kinderen achter elkaar, op volgorde van zijn lijst gezet, daarna begeleidt hij de kinderen bij de start. Even zeggen wat de bedoeling is, gerust stellen en in geval van een valpartij het slachtoffer achter in de rij zetten.

De kinderen starten in hun eigen baan, dus niet tegen elkaar. De lijst met namen is al uitgereikt voor het noteren van de resultaten voor het schaatsvaardigheidspaspoort. Maar voor de zekerheid wordt deze nogmaals uitgereikt door een van de bestuursleden. Iedereen krijgt 2 exemplaren, 1 voor de volgorde bij de start en 1 voor de schrijver van de tijden. Het is best handig om de registratie van de kinderen na afloop voor de eigen administratie over te schrijven. In de loop van de dagen die volgen ontvangen de trainers de uitslagen na verwerking trouwens ook per mail.

Als er onverhoopt een kind niet aanwezig is dient die naam vooraf doorgestreept te worden op beide lijsten, om misverstanden bij de registratie te voorkomen

Als er een kind per ongeluk valt dan dient die zich direct weer aan te sluiten achter de eigen groep voor een herkansing.

Opstelling

Er zijn 2x 2 banen naast elkaar dus 4 banen, dus 4 vaste starters + klokkers, die vooraf geinstrueerd zijn.

De oneven groepen dienen zich achter elkaar op te stellen in de binnenbocht, de even groepen aan de buitenzijde. De start van groep 1 t/m 10 is bij de 500 meter start, bij de ingang van de standplaats van de ijsvegers. De start van groep 11 t/m 20 is bij de start van de 1500 meter, dit is schuin diagonaal tegenover de ingang van de ijsvegers. Bijgaande plattegrond toont een overzicht van de beoogde situatie.

De blauwe baan mag absoluut niet gebruikt worden!!

Voor aanvang van de kortebaan registratie zijn start en finish voor de zekerheid gemarkeerd met pionnen. In de bochten is gelegenheid voor vermaak. Het kan nuttig zijn om de blauwe baan af te scheiden met pionnen, zodat deze baan ook benut kan worden voor het vermaak.

Groepen die nog moeten starten stellen zich op in de bocht voor de start en als de kinderen gereed zijn in de bocht achter de finish. Trainers MOETEN dat goed in de gaten houden om iedereen een gelijke kans te bieden.

Werkwijze start/finish

De start wordt aangegeven met een vlag, zodat de klokker kan zien dat er gestart wordt. Als het kind door de finish gaat geeft de klokker de tijd door aan de trainer die de lijst invult. Er wordt in tienden geklokt (1 cijfer achter de komma). De klokker geeft dan direct een sein aan de starter door zijn arm omhoog te steken, zodat direct het volgende kind kan starten.

U zult begrijpen dat het daarom van groot belang is de kinderen op tijd in de rij en op volgorde bij de start neer te zetten. Als jullie deze opzet goed doornemen en iedere trainer denkt en werkt mee dan zal er tijd overblijven om nog les te geven.

Aan het einde van de les de lijsten graag inleveren bij Joke Runderkamp.